Wednesday, October 20, 2010

DUGaAN DAn kEHIDUPan


aku nak share pandangan aku dengan korang tentang kehidupan sebenar yang sedang kita jalani ini...

           aku terpkir knp semasa diri aku kecik aku tidak pernah merasai masalah yang mendatang dalam diri aku.. erm, sebenarnya Allah dah mengatur baik segalanya untuk hidup aku..
aku bersyukur.. semakin kita meningkat dewasa, kematangan dalam diri semakin meningkat... kini, barulah aku paham mengapa dlm usia ini kita merasai segala dugaan dan masalah yang datang...kan seronok usia kita kekal kanak2 sehingga akhir hayat.... tapi kita bukan tuhan untuk tetapkan semua ini.. aku percaya ada hikmah disebalik semua ni.. aku yakin kesenangn, kebahagian hidup aku akan tiba suatu ari nanti.. aku akan tunggu saat itu... aku takkan mudah mengalah untuk melawan segala dugaan yang mendatang... hidup aku kini aku rasa hanya untuk mencari ketenangan dan kembali kejalan yang lurus... aku ingin sentiasa berada disisi Nya yang Maha Esa.. tapi itu bukanlah mudah... kerana aku tahu aku hanya insan yang lemah yang serba kekurangan yang sering melakukan dosa.... aku sering mengabaikan Nya... aku MAlu pada NYA.. aku sedih... tapi aku tahu dia MAha pengampun, masih terbuka peluang untuk aku bertaubat dan kembali ke jalan yang benar...

              inilah dugaan hidup aku... aku tidak dapat untuk jadi yang terbaik untuk sesiapapun termasuk untuk dirI aKU... aku betul2 kecewa... aku tidak dapat untuk memuaskan hati semua orang menjadi punca segala masalah.. banyak dose yang menyelubungi diri aku.. aku sering membuat air mata ibuku jatuh.. aku sering membuat ayah ku tertekan demi memenuhi kehendakku... aku sering menyusahkan sahabatku...

        dugaan demi dugaan semakin mendatang. apapun hidup tetap kene teruskan... aku kene hidup berdikari untuk meneruskan kehidupan ini... aku hanya mahu yang terbek untuk hidup aku.. INSyaAllah....

No comments: